ارزش نهادن به یک عمر خدمت: مزایای افزایش حقوق بازنشستگان

مزایای افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان در ایران به‌عنوان یک قشر کم درآمد درنظر گرفته می‌شوند. حقوق دریافتی این افراد با نرخ تورم، هزینه‌های درمانی و مخارج زندگی تناسب ندارد. حتی با وجود اینکه در سال‌های اخیر با افزایش حقوق کارکنان دولت، حقوق بازنشستگان نیز بیشتر شده اما باز هم به دلیل روند سریع رشد تورم، دخل و خرج این قشر از جامعه با هم هماهنگی ندارد. بنابراین تعداد زیادی از این افراد به فکر راه‌های برای افزایش درآمد خود هستند که یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری است. از جمله مزایای افزایش حقوق بازنشستگان می‌توان به افزایش آرامش، سلامت روحی، سلامت جسمی و البته امکان سرمایه‌گذاری اشاره کرد. استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری ایمن و معتبر، برای مثال سرمایه‌گذاری‌های مردم پایه، می‌تواند علاوه‌بر حفظ نقدینگی در افزایش آن نیز نقش مهمی داشته باشد.

میانگین افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲، جلسات متعددی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان انجام شد. نتیجه این نشست‌ها، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌اندازه ۲۰ درصد بود که این رقم تا پایان سال ثابت است. باتوجه‌به شرایط کشور و نوسان بسیار زیادی که در ارزش ریال وجود دارد، بهتر است سرمایه بازنشستگان به‌ اشکال دیگری تبدیل شود. پس‌انداز پول در این عصر و با حقوق بازنشستگی نمی‌تواند راه مناسبی برای حفظ سرمایه درنظر گرفته شود. پس بهترین راه برای حفظ ارزش مالی پول، سرمایه گذاری آن است. اگر روش‌های سرمایه گذاری کارشناسانه و هوشمندانه انتخاب شوند، به‌راحتی می‌توان از مزایای افزایش حقوق بازنشستگان بهره برد.

راه‌ های حفظ ارزش پول بازنشستگان

ممکن است تصور کنید که همیشه سرمایه‌گذاری نیاز به پول زیادی دارد که تنها افراد مرفه قادر به انجام آن هستند. با کمی نگاه ریزبینانه‌تر متوجه خواهید شد که در دنیای اقتصاد امروز، تنها تبدیل یک اسکناس از واحدی به واحد دیگر، نوعی سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری ممکن است با یک اسکناس شروع شود؛ ولی پیشرفت در آن می‌تواند شما را به هزاران اسکناس برساند. میزان حقوق بازنشستگان مقدار زیادی نیست؛ ولی در سال جاری افزایش پیدا کرده است. پس این مجال، فرصت خوبی است که بتوان از مزایای افزایش حقوق بازنشستگان استفاده کرد. در ادامه به روش‌های نوین حفظ سرمایه و افزایش آن برای بازنشستگان اشاره خواهیم کرد.

سرمایه‌ گذاری مردم پایه

این روش سرمایه‌گذاری یک روش نوین و هوشمندانه برای بازنشستگان است. همانطور که می‌دانید سرمایه‌گذاری با توجه به میزان بودجه، مدت زمان و سلیقه افراد انتخاب می‌شود. در این روش دقیقاً با توجه به همین موضوع بهترین و سودآورترین روش سرمایه گذاری انتخاب می‌شود. امروزه این کار به‌وسیله شرکت‌ها و با کمک کارشناسان باتجربه انجام می‌گیرد.
بازنشستگان می‌توانند با شرکت در جلسات مشاوره‌ای با کارشناسان کاربلد و توضیح درمورد میزان حقوق بازنشستگی و سرمایه خود، از سودآورترین روش‌های سرمایه‌گذاری مطابق با بودجه خود باخبر شوند. این سرمايه گذاری ممکن است در بازار ملک، ارز، طلا، مسکن و… باشد. همچنین ممکن است کارشناسان از چند روش سرمایه‌گذاری برای کاهش ریسک و حفظ سرمایه ارزشمند بازنشستگان استفاده کنند. در نهایت آنچه به بازنشستگان پیشنهاد می‌شود، بهترین مدل سرمایه‌گذاری مردم پایه براساس شرایط و نقدینگی آنهاست.

مزایای افزایش حقوق بازنشستگان

خرید ارز و دلار

چیزی که براساس تجربه در سال‌‌های اخیر دیده‌ایم، این است که بازار ارز همیشه روندی رو به رشد داشته است. ارزش دلار و ارزهای دیجیتال باوجود نوسانی که دارد، در دراز مدت در بیشتر مواقع سودآوری بالایی دارند؛ البته منوط به اینکه در زمان مناسب خریده و فروخته شود. این کار علی‌رغم مزایای آن، معایبی نیز دارد. خرید ارز به‌میزان زیادی تحت تاثیر سیاست بین کشورهاست. قیمت ارز در توافقات، انعقاد قراردادها، فسخ قراردادها و… قرار دارد. این روش سرمایه گذاری با وجود ایمن بودن، ریسک نسبتاً زیادی دارد.

خرید طلا

طلا به‌صورت جهانی ارزش‌گذاری می‌شود و درسراسر دنیا به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری مفید شناخته می‌شود. با وجود نوسان‌هایی که در قیمت طلا دیده می‌شود، این روش به‌عنوان سرمایه‌گذاری ایمنی در دراز مدت محسوب می‌شود. سود خرید طلا، کاملاً احتمالی یا رندوم است. بهتر است قبل از خرید طلا، نسبت به نوسانات چند روز اخیر و نظر کارشناسان بازار طلا دقت کنید تا بتوانید از این روش سودآوری بیشتری داشته باشید. همچنین قبل از خرید طلا،‌ به فکر مکانی برای نگهداری آن باشید. این موضوع برای خرید طلا به‌مقدار زیاد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سرمایه گذاری در سپرده‌های بانک‌های معتبر

در این روش سرمایه بازنشستگان در مسیرهای توسعه، عمران، کشاورزی یا… مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر ماه مبلغی به واحد پول ریال به حساب آن‌ها واریز می‌شود. معمولاً از این روش سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌های بالا استفاده می‌شود. بسته به نوع سپرده و بانک، این مبلغ متفاوت است. این روش به‌دلیل وجود درآمد ثابت ماهانه به‌عنوان روشی که مورد توجه بسیاری از بازنشستگان قرار گرفته است، شناخته می‌شود.

چرا سرمایه گذاری برای بازنشستگان مهم است؟

بازنشستگان در سنی قرار دارند که ممکن است به هزینه سفر، درمان و دیدار از فرزندان خود در خارج از کشور نیاز داشته باشند. این موضوع باتوجه‌ به کم بودن حقوق و مزایایی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده است، به‌سختی تحقق می‌پذیرد. باتوجه به اینکه امروزه حقوق و مزایای این افراد بیشتر شده است، انتظار می‌رود که بتوانند از مزایای افزایش حقوق بازنشستگان بهره ببرند. آن‌ها برای بهره‌ بهتر از این افزایش حقوق نباید سرمایه خود را راکد بگذارند. بهترین راه برای حفظ سرمایه بازنشستگان، به‌کار گرفتن آن در روش‌های ایمن سرمایه‌گذاری است.
در این میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری مردم پایه، می‌توانند با ارائه مشاوره رایگان راهنمای بازنشستگان باشند. این شرکت‌ها تمامی جوانب را می‌سنجند و پرسودترین روش را برای آن‌ها برمی‌گزینند. این شرکت‌ها با توجه به بودجه افراد سرمایه‌گذاری ملک، ارز، سپرده بانکی و… را به‌صورت مردم پایه به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. در این روش هیچگونه اجباری در انتخاب روش سرمایه‌گذاری نیست. کارشناسان شرکت‌های سرمایه گذاری مردم پایه، به‌دلیل تجربه بالای خود در این زمینه می‌توانند سودآورترین روش را برای بازنشستگان انتخاب و ضمانت موفقیت در آن را نیز به آن‌ها دهند.

مزایای افزایش حقوق بازنشستگان

سخن پایانی

بازنشستگان به‌ پاس خدماتی که در طول اشتغال خود داشته‌اند، مبلغی را ماهانه به‌عنوان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند که در سال جاری افزایش قابل قبولی داشته است. از مزایای افزایش حقوق بازنشستگان می‌توان به افزایش توان خرید، سرمایه گذاری، احساس امنیت و رفاه اشاره کرد. امروزه راه‌های متنوعی برای سرمایه گذاری هرچند کوچک وجود دارد که می‌توان به کمک این روش‌ها ارزش پول را حفظ کرد. خریدطلا، ملک و مسکن از متداول‌ترین روش‌ها برای حفظ سرمایه هستند‌. انتخاب هرکدام از این روش‌ها به ‌کمک مشاوره کارشناسان حرفه‌ای سرمایه گذاری مردم پایه، می‌تواند مقدمه‌ای برای یک سرمایه‌گذاری پرسود برای بازنشستگان باشد.

سوالات متداول مزایای افزایش حقوق بازنشستگان

مزایای افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟

از میان مزایای افزایش حقوق بازنشستگان می‌توان به احساس امنیت بیشتر، آسایش بیشتر، افزایش توان خرید و امکان سرمایه گذاری اشاره کرد.

راه های افزایش درآمد بازنشستگان چیست؟

بازنشستگان معمولا برای افزایش درآمد خود یا به چرخه کار باز می‌گردند و یا پس‌انداز خود را در مدل‌های مردم پایه و یا سنتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دیدگاه خود را وارد نمایید.