مسیر نوین خلق ثروت برای همه: سرمایه گذاری در ساخت هتل

سرمایه گذاری در ساخت هتل

صنعت‌ گردشگری همواره مسیر روبه رشدی را طی می‌کند و این مسئله ارتباط مستقیمی با میزان سودآوری سرمایه‌گذاری در ساخت هتل دارد. هتل‌داری و ساخت هتل را باید یکی از پویاترین و سودآورترین حوزه‌های اقتصاد جهانی دانست که حضور در آن فرصتی را برای اشخاص فراهم می‌سازد تا خلق ثروت کنند. از میان مزایای بارز سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان به سودآوری بالا، تقاضای مداوم، افزایش اشتغال، جریان نقدی ثابت و… اشاره کرد. اگر به دنبال راهی برای حفظ ارزش پول و افزایش درآمد خود هستید، توصیه می‌شود به سرمایه‌گذاری در ساخت هتل بیاندیشید. در ادامه همه چیز را درباره این نوع سرمایه‌گذاری بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مزایای مالی سرمایه ‌گذاری در ساخت هتل

سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل می‌تواند مزایای بسیاری به‌ همراه داشته باشد که اصلی‌ترین این مزایا به شرح زیر است:
هتل‌ها به‌عنوان دارایی ارزشمند شناخته می‌شوند و با گذشت زمان نه تنها از ارزش آنها کم نمی‌شود، بلکه بالا هم می‌رود. از آنجایی که صنعت گردشگری روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کند؛ گردش مالی هتل‌ها هم را افزایش می‌یابد و این در نهایت باعث سوددهی بیشتر خواهد شد.
در گذر زمان درخواست برای اقامت در هتل همواره افزایش پیدا می‌کند. این مسئله ناشی از افزایش میل و نیاز مردم به سفر است. به‌نظر می‌رسد این روند صعودی در آینده هم به همین صورت ادامه خواهد داشت.
پول در هتل‌ها به‌واسطه اجاره اتاق، رستوران، بار و دیگر خدمات همیشه در گردش است.

مزایای غیرمالی سرمایه ‌گذاری در ساخت هتل

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل تنها جنبه مالی نداشته و می‌تواند پیامدهای مثبت اجتماعی مانند افزایش اشتغال، تقویت اقتصاد محلی، گسترش گردشگری و..‌. را نیز به‌دنبال داشته باشد. در ادامه این مزایا را بیشتر بررسی خواهیم کرد:
ساخت و راه‌اندازی یک هتل می‌تواند برای افراد زیادی شغل ایجاد کند. برای نمونه هتل‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۳ در دبی ساخته شدند؛ برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کردند.
با سرمایه‌گذاری در ساخت هتل، می‌‌توان گردش مالی منطقه را افزایش داد و به رشد اقتصاد محلی کمک کرد.
زمانی که در منطقه رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد و به دنبال آن اشتغال‌زایی هم افزایش پیدا می‌کند؛ سطح زندگی مردم بالا می‌رود که این مساله باعث بالا رفتن کیفیت زندگی خواهد شد.

سرمایه گذاری در ساخت هتل

هنگام سرمایه گذاری در ساخت هتل، چه عواملی باعث سود بیشتر می شود؟

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل به‌طورکلی سودآوری و بازدهی خوبی دارد؛ اما این نوع سرمایه‌گذاری هم مانند هر چیز دیگر اگر هوشمندانه بیش‌ نرود ممکن است با ضرر و زیان همراه شود. اگر می‌خواهید هنگام سرمایه‌گذاری در ساخت هتل به سود خوبی دست پیدا کنید، باید فاکتورهای زیادی را مدنظر قرار دهید که برخی از این فاکتورها به شرح زیر هستند:

راه‌‌های سرمایه‌ گذاری در ساخت هتل

روش‌های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در ساخت هتل کنید. برای مثال شما می‌توانید به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواید در فرایند هتل‌داری شریک شوید و امکان این هم وجود دارد که از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری مردم پایه در ساخت هتل مشارکت کنید. در ادامه همه این راه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سرمایه ‌گذاری مستقیم

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل به‌صورت مستقل به این گونه است که شما می‌توانید با سرمایه خود، یک هتل جدید را بسازید و راه‌اندازی کنید. یعنی صفر تا صد سرمایه لازم را خودتان تهیه کنید و همه سود و ضرر پروژه هم به خودتان برسد. طبیعتا چنین روشی نیاز به سرمایه بسیار زیاد دارد و افراد زیادی از عهده آن بر نمی‌آیند.

سرمایه ‌گذاری در شرکت‌های هتل داری

در این روش شما فقط زمانی وارد شراکت می‌شوید که هتل کار خود را آغاز کرده باشد. درواقع سودی که به دست خواهید آورد از درآمد خدماتی است که هتل ارائه می‌دهد. امکان چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از طریق شرکت‌های هتل‌داری فراهم خواهد شد.

سرمایه گذاری در ساخت هتل با روش‌های مردم پایه

اما کسانی که نقدینگی کافی برای سرمایه‌گذاری‌ مستقیم را ندارند می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری مردم پایه استفاده کنند. یعنی با هر میزان پولی که دارند، در ساخت هتل شریک شوند. طبیعتا سود آنها نیز به میزان سرمایه‌گذاری‌ای است که انجام داده‌اند. این روش توسط مجموعه‌هایی مانند هم‌ساز انجام می‌شود. این مجموعه‌ها قبل از اینکه پروژه‌ای را به مردم معرفی کنند؛ درباره تمام جوانب فنی و حقوقی آن تحقیق می‌کنند. همچنین معمولا امکان دریافت مشاوره رایگان توسط این مجموعه‌ها برای همه وجود دارد.

سرمایه گذاری در ساخت هتل

ملاحظات مهم پیش از سرمایه‌ گذاری در ساخت هتل

پیش از این‌که اقدام به سرمایه‌گذاری در ساخت هتل کنید، بهتر است به برخی نکات توجه کنید، از جمله:

  • پیش از سرمایه‌گذاری در ساخت هتل، باید مطالعه‌ای روی بازار داشته باشید.
  • موقعیت هتل نقش چشم‌گیری در موفقیت‌آمیز بودن سرمایه‌گذاری دارد. بهتر است انتخاب شما مکانی نزدیک به جاذبه‌های توریستی، مراکز تجاری و وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد.
  • برای این‌که از ساخت هتل سود لازم را ببرید، به یک گروه مدیریت حرفه‌ای صاحب تجربه در حوزه صنعت هتلداری نیاز دارید.
  • سرمایه‌گذاران باید میزان رقابت موجود در بازار در زمینه هتل‌داری را نیز مدنظر قرار دهند و بعد وارد این بازار سرمایه‌گذاری شوند.

سخن پایانی

صنعت هتلداری از جمله پیشروترین و پررونق‌ترین صنایع روز دنیا محسوب می‌شود. طبق پیش‌بینی گزارش جهانی در سال ۲۰۲۳، میزان بازدهی سرمایه‌گذاری در ساخت هتل در کل دنیا به ۱۵درصد می‌رسد. این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت ‌به بسیاری دیگر از حوزه‌ها سودآوری بالاتری دارد. با این حال قبل از سرمایه‌ گذاری در ساخت هتل باید مواردی همچون بازار، موقعیت مناسب، میزان بودجه، مدیریت حرفه‌ای و میزان رقابت را بسنجید و بعد تصمیم بگیرید. در صورتی که از نقدینگی لازم برای سرمایه‌گذاری مستقیم برخوردار نیستید؛ جایی برای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه راه‌های مختلفی همچون سرمایه گذاری‌های مردم پایه برای شروع وجود دارد.

سوالات متداول سرمایه گذاری در ساخت هتل

آیا سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل، یک ایده سودآور محسوب می‌شود؟

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل یک ایده سودآور است؛ اما همچون سایر سرمایه‌گذاری‌ها ریسک‌های مخصوص به خود را دارد. سودآور بودن این سرمایه‌گذاری به عوامل بسیاری چون شرایط هتل، شرایط بازار، رقابت و مدیریت هتل در تعیین مقدار سودآوری آن وابسته است.

برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل به چه میزان نقدینگی نیاز داریم؟

فاکتورهای بسیاری در تعیین میزان سرمایه لازم برای ساخت هتل دخیل هستند که با مساحت زمین هتل، مکان، امکانات و برند آن ارتباط دارند. برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل، شما باید بین چند صد میلیون تومان تا میلیاردها تومان سرمایه را در نظر داشته باشید.

موفقیت یک هتل به چه عواملی وابسته است؟

فاکتورهای بسیاری در تعیین موفقیت‌آمیز بودن هتل نقش دارند که از میان آن‌ها می‌توان به موقعیت هتل، کیفیت امکانات و خدمات، نحوه قیمت‌گذاری، مارکتینگ، برند هتل و مهارت مدیریت هتل اشاره کرد.

دیدگاه خود را وارد نمایید.

دنبال چیزی می‌گردی؟

آخرین پست‌ها